Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Hundar Ljuger Sällan.

Av LyckoLuvan - 14 juli 2013 10:02

Hundar, dom är som fina.


Å voi. Jag hade glömt hur det var att ha valp..

Då jag bodde under täcket för fem år sen när min vuxna hund

var liten och skulle rastas, matas o uppfostras så var det här som "första" gången för mig.

Föräldrarna tog hand om "Stjärnan" åt mig, ja. Nu är det "Schvammel"s tur, fast den här gången är han mitt fulla ansvar. Det går bra, rätt mke tevve i honom så blir ett sjujävla jobb att motionera o träna hnm.

Men alltså, det förtjänar lillkillen! Vidrigt charmig, mysig så man gråter blod och vild så man tappar förståndet, haha. En tok behöll jag, av sex st mycket vackra valpar. Och jag är mycket övertygad om att resten av valparna fått det bra hos sina nya ägare. :)

 

Ska ringa förs.kassan, LSS och min hyresvärd imorgon för att lösa lite med hyran och få godkänt för flytt.

Ska dock tyvärr inte lämna svinhålet nej, ska bara flytta till en annan lgh, med Sniida. Då blir jag även kattägare till Siri & Sotis, kattjävlar! Men Snidan är reko så det är okej ändå!

Hoppas vi får plats i en trea med alla våra djur o människor. Sprolla, så länge jag slipper bo själv så.

 

Funderar mycket på detta med mina perceptionsstörningar, hur allt kommer gå. "Perceppen" som jag kallar de, innebär att jag missuppfattar ofta beteenden och vad folk säger/menar samt att huden är superkänslig. På nå skumt sätt, tar man handen o stryker på min arm så känns det som sandpapper efter några sekunders strykande. Jag får mer ont om jag blir nypt än slagen.. Inte för att bli slagen inte känns men, ja.. haha. Nå iallafall, jag funderar på hurvida det kommer gå med kommunikationen mellan mig & Sniida när vi flyttat ihop..? Tur jag inte är långsint, nån timme senare vill jag antingen reda ut missförståndet eller bara erkänna det, spelar ingen roll men helst bara skratta åt det. Kanske ska tillägga att jag har nedsatt hörsel på båda öronen också, för att inte glömma, jag har smärre brytningsfel också! Yes, nu låter det säkert bättre, totalförstörd...

 

More To Come, FRÅGA DISKUTERA FÖROLÄMPA HATA ÄLSKA tack.

 

LoveLife<3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LyckoLuvan - 29 april 2014 15:08

Livet som vuxen tycks långt bort ibland. städa, laga mat och jobba. ibland händer det att man tror sig vara självständig vuxen o sen händer det som man fasade inför, man börjar må dåligt.   jag känner mig ofta som rubriken säger, som en förvuxen ...

Av LyckoLuvan - 10 oktober 2013 01:13

en kvinna frågade mig varför jag inte tränade om jag nu hade så ont i kroppen o jag svarade att det inte hjälper med träning vilket jag har gjort men nu gett upp."ursäkter!" sa hon. "klart träning hjälper, det hjälpte ju mig!" jag försökte förklara a...

Av LyckoLuvan - 14 juli 2013 07:53

Jag är knappt 21 år, bor i en liten stad med många 'små' människor, några fina & stora guldkorn finns det ju såklart, men överhängande är det skvallerlosers och egotrippade varelser som håller ihop stan. Mitt liv o min resa har just börjat så det lär...

Presentation


"du är sjuk på riktigt! vilket vansinne! är du tokig?! har du damp? hur kan bo själv när du är så där psykiskt sjuk? ta livet av dig själv, jävla emo!"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad Ska Nästa Inlägg Handla Om?
 Diskriminering & Förtryck
 Droger & Alkohol
 Vardagen & Allmänt
 Vanor & Ovanor
 Psykisk Ohälsa & Vård
 Annat.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards