Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

ursäkter hit & dit.

Av LyckoLuvan - 10 oktober 2013 01:13

en kvinna frågade mig varför jag inte tränade om jag nu hade så ont i kroppen o jag svarade att det inte hjälper med träning vilket jag har gjort men nu gett upp."ursäkter!" sa hon. "klart träning hjälper, det hjälpte ju mig!" jag försökte förklara att det är en nervskada plus skevt bäcken o de finns ingen spec behandling för det utöver medicinering.. men hon fortsatte "har du några fler ursäkter?"

 

visst, vi har alla använt ursäkter för att slippa undan något. vissa tror att bara för att man kontrar med en eller flera saker så kommer man bara med fler ursäkter.. men det är väl så, att folk ljuger o ursäktar sig ofta så man till slut blir "allergisk" mot det.

 

hitta gärna på en anledning eller två som ursäkt för att inte ha tagit kontakt eller ljugit om något, för mig spelar det ingen roll. jag är så avtrubbad av lögner o svek så gör vad du vill, men som man brukar säga; ärlighet kommer man längst med

jag ser till och med om någon jag aldrig ens träffat ljuger eller undanhåller något, dock kan jag komma på det senare då jag ibland är fruktansvärt naiv..

 

en grej som flera har påstått är att jag använder mina tusen diagnoser som ursäkt för t.ex ett beteende vilket jag aldrig skulle göra, för jag vet att jag inte ÄR min psykiska sjukdom utan den är en del av mig. det enda jag kan säga om diagnoserna är att dom inte alltid är till min fördel. jag är ju fotfarande mig själv, eller hur?

 

LJUG INT!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LyckoLuvan - 29 april 2014 15:08

Livet som vuxen tycks långt bort ibland. städa, laga mat och jobba. ibland händer det att man tror sig vara självständig vuxen o sen händer det som man fasade inför, man börjar må dåligt.   jag känner mig ofta som rubriken säger, som en förvuxen ...

Av LyckoLuvan - 14 juli 2013 10:02

Hundar, dom är som fina.   Å voi. Jag hade glömt hur det var att ha valp.. Då jag bodde under täcket för fem år sen när min vuxna hund var liten och skulle rastas, matas o uppfostras så var det här som "första" gången för mig. Föräldrarna ...

Av LyckoLuvan - 14 juli 2013 07:53

Jag är knappt 21 år, bor i en liten stad med många 'små' människor, några fina & stora guldkorn finns det ju såklart, men överhängande är det skvallerlosers och egotrippade varelser som håller ihop stan. Mitt liv o min resa har just börjat så det lär...

Presentation


"du är sjuk på riktigt! vilket vansinne! är du tokig?! har du damp? hur kan bo själv när du är så där psykiskt sjuk? ta livet av dig själv, jävla emo!"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad Ska Nästa Inlägg Handla Om?
 Diskriminering & Förtryck
 Droger & Alkohol
 Vardagen & Allmänt
 Vanor & Ovanor
 Psykisk Ohälsa & Vård
 Annat.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards